Pentru cei mai mulți dintre noi a câștiga înseamnă locul întâi, nu-i așa?

Ei bine, viața m-a învățat că locul II e mult mai important.
M-am întâlnit prima dată cu acest loc  în clasele primare, când eram retrogradată pe locul II din pix de către tov. învățătoare pe final de clasă, pentru că nu eram din categoria elevilor cu părinți bazați. Nu înțelegeam nimic!  Învățăm din greu, speram să port și eu coroniță aceea frumoasa și mă trezeam în ultima săptămână de școală cu o medie de 9 la muzică sau sport…
Uite așa am intrat eu devreme în lumea reală a pilelor și nepotismelor.
Mă obișnuisem cu locul II iar ai mei considerau că și așa era foarte bine. Doar eu nu înțelegeam. Doar eu simțeam nedreptatea asta fără noimă ca fiind insuportabilă. Din fericire, efectul ei a fost o ambiție continuă de a mă depăși indiferent de situație și condiții potrivnice care m-a format ca personalitate.

Locul II nu e despre înfrângere. Locul II este despre lupta și ambiție. Acest minunat loc II m-a însoțit întreaga viață în situații diverse și neașteptate. Aș putea dezvolta la infinit subiectul victoriilor mele personale și profesionale de pe locul secund .
Anul acesta am terminat studiile de master la ASE,. Ghiciți pe ce loc? :))) Evident pe locul II.  Faptul ca am fost a doua între absolvenții anul meu de studiu nu a mai constituit o surpriză pentru mine și nici un motiv de supărare.
Am zâmbit când m-am văzut trecută prima în fruntea listei de absolvenți (dintr-o eroare tehnica presupun) și mi-am dat cât de norocoasă sunt să fiu pe locul II .

art
Sursa: https://www.artmajeur.com/fr/ibara/artworks/8496919/handball-n-3-dessin-d-ibara-a-l-encre-rouge-et-sanguine-sur-papier-aquarelle-300gr-format-30cm-sur-42cm-jpg#images

Victoria nu este întotdeauna despre locul I. Simona Halep nu ajungea campioana de la Roland Garros fără înfrângerea din finala din 2017. Înfrângerile sunt cele mai bune lecții de viață pentru că te obligă să ieși din zona ta de confort și să lupți. Valabil mai ales pentru cei orgolioși și ambițioși.
Pentru ceilalți sunt doar fatalitati în fața cărora se resemnează. Tu alegi în ce categorie vrei sa stai. Victoria este a celor care luptă!

Voichita Ioana Bondor

Acest articol a fost scris pentru campania „Mingi în școli”, prin care viitorii campioni de handbal ai României vor primi echipamente sportive.