Tehnologia e răspunsul la provocările din domeniul serviciilor!

În fiecare seară de marți mă uit la televizor la o emisiune cu „vedete” care se pun în postura de chelneri, bucătari și responsabili cu distracția pentru a face productivă o afacere cu un restaurant. Sincer, n-am văzut în viața mea o abordare mai neproductivă! 

Indiferent de cine era în echipa de vedete, rezultatele erau submediocre și nu pricepeam cum de nu-ți dau seama că soluția e atât de simplă. Greșeau comenzile, chelnerii nu făceau față la un număr mai mare al comenzilor și alergau de la parter la etaj și invers în mod haotic, sistemul de livrări la domiciu dădea de multe ori erori și ajungeau la adrese complet greșite și cu mâncarea rece. Mi-a trecut prin cap că poate acesta era formatul emisiunii, ca să existe un comic de situație mai frecvent și vedetele să fie mai implicate. 

Ca să fie treaba clară am sunat la producătorul emisiunii respective și mi-am oferit serviciile de consultant pentru a crește profitabilitatea restaurantului prin includerea  soluțiilor complete Expressoft Technology în procesul de management și servire al clienților. Discuția a fost una mai elaborată, dar pot să o sintetizez în două idei:

  • formatul emisiunii se baza pe ineficiența și conflictele forțate ale vedetelor și nu se poate schimba;
  • emisunea s-a terminat (chiar dacă pe tv încă se derula) și mă va pune în legătura cu patronul restaurantului pentru a-i prezenta soluțiile.

Am fost de acord și mare mi-a fost mirarea să fiu sunată de patroana restaurantului respectiv, care și-a arătat interesul pentru soluțiile tehnologice care să-i eficientizeze afacerea. Chiar și ea era de acord că trebuie să găsească soluții la problemele multe pe care le sesizasem și eu. Ne-am întâlnit, am discutat mult, am negociat financiar aspectele implicate și am decis să facem următoarele schimbări necesare:

  1. Introducerea unui POS restaurant de ultimă generație care să eficientizeze operațiunea de plată, indiferent de tipul de plată ales.

secondary-display-7_inch_3-2.jpg

2. un sistem tehnologic de gestiune stocuri în timp real astfel încât să se cunoască în orice moment care sunt materiile prime disponibile, când stocul anumitor produse se apropie de epuizare. Cu un astfel de sistem modern se vor evita situațiile de criză când se termincă un produs alimentar tocmai când este cerut de bucătar sau de un client.

3. un marcaj mobil inovator – POS smartphone restaurant care va permite reducerea timpilor de servire cu până la 60%, va crește calitatea serviciilor oferite clienților și satisfacția acestora, care vor avea și posibilitatea de a-și personaliza comanda, iar rezultatul final se va vedea în creșterea vânzărilor și profitului. 

Sunt convinsă că sunteți curioși care a fost continuarea. Ei bine, am să vă arăt doar o poză, după 2 luni de la implementarea sistemelor tehnologice propuse:

braserie.jpg

Clienții sunt fericiți și se bucură de clipe de relaxare autentice în acest restaurant, iar ospătarii și barmanii gestionează cu calm orice situație a muncii lor zilnice. După o perioadă de acomodare și training oferit personalului, totul a intrat pe un făgaș de firesc și eficientă. 

Într-o seară m-a sunat patroana acestui restaurat care a avut curajul să-și asume aceste schimbări tehnologice. Avea o voce înecată de o emoție nedisimulată și mi-a spus un simplu: Mulțumesc!

Nu am putut decât să o felicit pentru că a ales soluția potrivită la provocările viitorului din domeniul serviciilor din domeniul restaurantelor și anume: includerea tehnologiei în procesul managerial și în fluxul comenzilor dintre compartimentele restaurantului.

Voichita Ioana Bondor

*acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2018, ediția aniversară de 10 ani

 

Reclame

3 gânduri despre „Tehnologia e răspunsul la provocările din domeniul serviciilor!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s