Cum convingi un adolescent să aleagă mâncarea sănătoasă?

„Sunt convinsă că toți cei prezenți la această conferință ați venit pentru că vă pasă de sănătatea dumneavoastră. Sunt și mai convinsă că vă pasă și mai mult de sănătatea copiilor dumneavoastră. Dar, în ritmul nebun al vieții noastre cotidiene alegem soluții comode, alegem să mâncăm pe fugă … și alegem să mâncăm prost. Și mai grav e că stilul nostru de viață este imitat de copiii noștri. Iar pentru corpul lor în creștere efectele sunt și mai nocive, iar aceste obiceiuri alimentare ale copilăriei se vor păstra și în viața adultă.”

Din fundul sălii se auzi un comentariu timid:

-Ușor de zis, dar cum să convingi un adolescent să mănânce sănătos? Să aleagă fructe și legume în locul chipsurilor și al băuturilor acidulate, când aproape toți cei din jurul lor mânâncă așa ceva?

-Foarte bune întrebările dvs. Pot să vă întreb și eu ceva? Cine cumpără măncare în casa dumneavoastră ?

-Eu, răspunse doamna puțin contrariată. Uneori și soțul.

-Cine oferă atunci tânărului bani pentru chipsuri sau băuturi acidulate?

-Eu…dar îi dau pentru că nu pot să-l trimit la școală fără să aibe și el niște bani la el. Toți copiii au, și-și cumpără de la chioșcul din curtea școlii, ce găsesc acolo de mâncare. E lungă ziua.

-Aunci, avem răspunsul la întrebările dvs: părinții sunteți cei mai importanți factori ce pot decide alimentația copiilor voștri!!! Dumneavoastră cumpărați alimentele din casă și tot dvs, părinții oferiți bani copiilor, înainte ca aceștia să fie capabili să aleagă alimentele sănătoase în locul celor dăunătoare!

Se făcu o liniște puțin vinovată în sală și în gândul meu mi-am zis că era momentul perfect pentru a sădi lucrurile bune în mintea celor ce mă ascultau. Le-am zâmbit frumos și i-am liniștit:

-Nu vă supărați pe mine și eu sunt o mamă de adolescenți rebeli, așa că știu că nu e ușor cu toate intențiile noastre bune ca părinți! Hai să vă învăt câteva trucuri prin care copiii noștri preadolescenși și mai rebeli se hrănesc sănătos:

1.  Micul dejun înainte de a pleca la școală este obligatoriu!

Adolecenții se trezesc înfometați așa că profitați și oferiți-le un mic dejun consistent și delicios în același timp. Un bol de cereale de cea mai bună calitate, cu lapte sau iaurt, la care puteți adăuga merișoare este cea mai bună alegere. O altă variantă de mic dejun sănătos este un shake cu lapte, banane și puțin îndulcit cu miere de manuka. 

 

Această prezentare necesită JavaScript.

sursa: https://www.facebook.com/SanoVita/

Cereale cu o valoare nutritivă bună și care se transformă treptat în energie pe parcursul zilei pot fi: fulgi de grâu cu tărâțe, fulgi de porumb fără zahăr, fulgi de grâu, fulgi de hrișcă etc

 

Această prezentare necesită JavaScript.

sursa: https://www.facebook.com/SanoVita/

Din experiența mea vă garantez că nici un tânăr adolescent, oricât de rebel ar fi el nu va refuza acest mic dejun. :)) Fibrele contribuie la menținerea unei greutăți sănătoase a corpului, scad absorbția zahărului în sânge și sunt digerate în timp îndelungat în organism, oferind în schimb multă energie și poftă de viață.

2.   Gustarea pentru școală trebuie să fie consistentă și diversificată!

Adolescenții sunt în creștere și mereu înfometați. Sunt convinsă că de multe ori ajung să-și cumpere „alimente nesănătoase” de foame, pentru că organismul lor în creștere are mereu nevoie de nutrienți. Acești nutrienți însă sunt exact cei ce lipsesc din alimente Junk. Recomandarea mea este să treceți la o altă viziune asupra ceea ce înseamnă o banală gustare pentru școală, la conceperea unui pachet alimentar complet pentru tineri, care să acopere nevoile eneregtice și calorice pentru cele 8-9 ore de petrecere a timpului la școală.

Nu vă rezumați la banalul sandwich cu unt și salam, de care sunt deja plictisiți  după 2 zile succesive de repetare. Fiți inventivi și pregătiți-le un meniu diversificat:

  • chifteluțe din semințe de chia;
  • fructe proaspete de sezon;
  • caju sau smochine;
  • paste integrale
    paste
    sursa: https://www.facebook.com/SanoVita/

Prepararea lor este ușoară și rezultatul va fi unul spectaculos. Simpla combinație de culori și texturi va fi o provocare de refuzat pentru tineri. Și chiar dacă unele produse nu sunt pe palcul lor, vor avea de unde să aleagă și vă vor ajuta să faceți ajustările individuale pe parcurs.

Nu uitați însă că cel mai bun exemplu pentru adolescenți sunteți dumneavoastră, părinții. Schimbarea începe de la fiecare din noi și doar așa putem spera că și ei să facă cele mai bune alegeri pentru sănătatea lor. Succes și aștept să-mi comunicăți părerile dumneavoastră legate de aceste schimbări alimentare din viața familiei voastre.

Vă mulțumesc pentru atenție și pentru participarea dvs la conferința SĂNĂTATEA COPIILOR NOȘTRI !

Voichita Ioana Bondor

sano

 

*acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2018, ediția aniversară de 10 ani

Reclame

Autor: voichiţa bondor

cuvintele vindecă, cuvintele mângâie, cuvintele fixează în clipă efemeritatea gândurilor şi emoţiilor...

Un gând despre „Cum convingi un adolescent să aleagă mâncarea sănătoasă?”

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s